Projekt badawczo-edukacyjny
Ogólnopolskie badanie poświęcone graniu w gry przez młodzież w Polsce było elementem projektu edukacyjno-badawczego „Granie na ekranie” (więcej o projekcie). Wzięło w nim udział 56 535 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych z 286 powiatów. Udział w badaniach był dla szkół bezpłatny i przyniósł im wiele korzyści, m. in. indywidualną diagnozę i bezpłatne materiały edukacyjne.
W roku 2019 i 2020 w szkołach na terenie całego kraju zrealizowano ogólnopolskie badanie ilościowe, w którym wzięło udział 56 535 uczniów (w 768 szkołach biorących udział w projekcie) oraz badanie jakościowe, uwzględniające m. in. wywiady pogłębione z terapeutami uzależnień od gier oraz badania fokusowe skupione wokół najpopularniejszych gier cyfrowych. Zgromadzone materiały pozwoliły na publikację raportu, który obrazuje stan faktyczny stosunku młodych ludzi do grania. Wśród wniosków znajdują się pogłębione informacje przedstawiające wpływ gier na dobrostan i zdrowie, wzory korzystania z nowych technologii i mediów społecznościowych, wzory korzystania z gier cyfrowych, obciążenia związane z graniem oraz kwestie rodzinne.
Badania rozpoczęły się w polskich szkołach w grudniu 2019 roku, a zakończone zostały 30 czerwca 2020 roku. Udział w projekcie był całkowicie dobrowolny, a do projektu mogła przystąpić w sposób indywidualny każda szkoła podstawowa lub ponadpodstawowa w Polsce:
Czas trwania badań:
Lata 2019-2020
Zobacz szkolenie:
Szkolenie dla:
Szkół – uczniów, rodziców i nauczycieli – oraz firm – pracowników i menedżerów
Zobacz szkolenie:
Szkolenie dla:
uczniów, rodziców i nauczycieli
2/3 uczniów gra w gry cyfrowe.
8,5 roku to przeciętny wiek rozpoczęcia grania w gry cyfrowe w grupie respondentów powyżej 10 roku życia.
Gry to miejsce spotkań. Tylko co dziesiąty nastolatek gra zawsze sam.
Jedynie 20% rodziców badanych uczniów można nazwać osobami zaangażowanymi w świat gier cyfrowych swoich dzieci.
3/4 badanych uczniów uważa, że można się uzależnić od grania w gry.
Co trzeci uczeń gra w gry regularnie.
Jak nie uzależnić się od grania w gry? Poznaj 10 zasad higieny cyfrowej dla graczy. Na dole strony zobacz je w wersji animowanej.
Zobacz infografikę z wybranymi wynikami ogólnopolskiego badania "Granie na ekranie".
Zobacz infografikę z wybranymi wynikami ogólnopolskiego badania "Granie na ekranie".
Plakat edukacyjny poziomy wykorzystywany podczas szkoleń dla uczniów, rodziców i nauczycieli w ramach projektu "Granie na ekranie".
Plakat edukacyjny pionowy wykorzystywany podczas szkoleń dla uczniów, rodziców i nauczycieli w ramach projektu "Granie na ekranie".
Plakat edukacyjny do samodzielnego uzupełnienia z uczniami lub swoimi dziećmi. Pobierz, wydrukuj i porozmawiajcie o korzyściach z grania w gry cyfrowe.
Plakat edukacyjny poziomy z naszych szkoleń, poświęcony negatywnym skutkom nadużywania gier cyfrowych.
Plakat edukacyjny pionowy z naszych szkoleń, poświęcony negatywnym skutkom nadużywania gier cyfrowych.
Plakat edukacyjny pionowy wykorzystywany podczas szkoleń dla uczniów, rodziców i nauczycieli w ramach projektu "Granie na ekranie".
Udział w naszych badaniach to realne korzyści dla szkół.
Każda szkoła biorąca udział w naszych badaniach otrzymuje zanonimizowane wyniki dla swojej społeczności szkolnej. Pozwala to na opracowanie programów profilaktycznych oraz często stanowi podstawę do wnioskowania o dodatkowe finansowanie na działania profilaktyczne w szkole. Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj bieżące informacje o trwających badaniach.
Twoja szkoła może być Szkołą Odpowiedzialną Cyfrowo.
Edukacja dzieci i młodzieży w zakresie korzystania z nowych technologii
i funkcjonowania w świecie cyfrowym to dzisiaj konieczność, a nie opcja. Aby wspierać szkoły we wdrażaniu skutecznych działań w tym zakresie, stworzyliśmy autorski program „Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo”. Dowiedz się o nim więcej i dołącz do ogólnopolskiej sieci szkół – kliknij tutaj.
Profilaktyka e-uzależnień zaczyna się w domu.
Skuteczna profilaktyka fonoholizmu zaczyna się już w domu. Dlatego nasze szkolenia kierujemy nie tylko do dzieci i nauczycieli, ale także rodziców. Zobacz naszą ofertę szkoleniową i zaproś nas do swojej szkoły lub przedszkola. Skorzystaj także z naszych materiałów edukacyjnych do wykorzystania
w domu i w szkole.
Raz w miesiącu w Twojej skrzynce mailowej: najnowsze wyniki badań, materiały edukacyjne oraz powiadomienia o nowych projektach.
Materiały edukacyjne
Raporty i publikacje
Scenariusze lekcji
Domowy kodeks
O nas
O Fundacji
Statut
Referencje
Księga znaku
Wykonanie: Maurycy Gast