Szkolenie

Profilaktyka e-uzależnień w szkole. Diagnoza, terapia, przeciwdziałanie.

Szkolenie dla poradni psychologiczno-pedagogicznych.

Szczegóły szkolenia

Dla kogo:

Szkolenie dla poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizowane stacjonarnie u zamawiającego lub online.

Czas trwania

2 dni x 5h

O szkoleniu:

Program dwudniowego szkolenia zawiera wiedzę oraz praktyczne wskazówki dotyczące kompletnego procesu diagnostycznego e – uzależnień.

Pierwszego dnia uczestnicy dowiedzą się podczas szkolenia, czym jest społeczeństwo informacyjne i dlaczego nowe technologie są tak ważne dla młodych pokoleń. Przedstawione zostaną najnowsze wyniki badań prowadzonych przez Fundację Dbam o Mój Zasięg we współpracy z renomowanymi polskimi uczelniami. Uczestnicy poznają również praktyczne aspekty związane z racjonalnym i bezpiecznym używaniem zasobów sieci.

Drugiego dnia uczestnicy poznają typologię e – uzależnień, komponenty choroby oraz podstawowe mechanizmy kształtujące, oraz podtrzymujące chorobę. W ramach programu szkoleniowego uczestnicy nauczą się prawidłowo planować program terapeutyczny, sięgając po odpowiednie metody leczenia. Zdobędą wiedzę na temat konsekwencji choroby oraz zaburzeń współwystępujących. Nauczą się rozpoznawać wczesne objawy oraz interweniować w sytuacji ryzykownych zachowań.

Program szkoleniowy koncentruje się na psychologicznym aspekcie e -uzależnień, traktując proces diagnostyczny jako najważniejszy element pracy z osobą chorą. Od jego prawidłowości i trafności zależy bowiem wybór odpowiednich narzędzi terapeutycznych, co w przypadku uzależnień behawioralnych ma kolosalne znaczenie.

Program szkolenia

  • Dzień 1: Młodzi cyfrowi i specyfika nowych technologii

    1. Społeczeństwo internetu. Najważniejsze kwestie dotyczące życia w czasach zdominowanych przez nowe technologie.

2. Młodzi cyfrowi – wzory korzystania z nowych technologii (na podstawie ogólnopolskich badań naukowych).

3. Higiena cyfrowa – czym jest i w jaki sposób o nią zadbać?

4. Zdalne nauczenia – co się wydarzyło wśród uczniów, rodziców i nauczycieli (na podstawie ogólnopolskich badań naukowych).

5. Eksperyment społeczny POZA SIECIĄ, czego się dowiemy, kiedy odetniemy sto młodych osób na trzy pełne dni od nowych technologii?

6. Dlaczego w świecie cyfrowym tak ważne są relacje osobiste?

7. Granie na ekranie. Młodzież w świecie gier cyfrowych (na podstawie ogólnopolskich badań naukowych).

8. Jak sobie radzić z nadużywaniem nowych technologii? Praktyczne wskazówki dla nauczycieli i rodziców.

  • Dzień 2: Diagnoza i terapia e-uzależnień

1. Typologia e – uzależnień, z perspektywy zaburzeń behawioralnych, poznawczych, emocjonalnych.

2. Komponenty uzależnień cyfrowych.

3. Narzędzia diagnostyczne.

4. Pojęcie normy w procesie diagnostycznym e -uzależnień.

5. Diagnoza nozologiczna a diagnoza problemowa.

6. Psychologiczne mechanizmy w e-uzależnieniach.

7. Zaburzenia współwystępujące, w tym hazard.

8. Konsekwencje e-uzleżnień.

9. Etiologia e-uzależnień a zaburzenia osobowości.

10. Różnorodność mechanizmów chorobowych a implikacje terapeutyczne.

11. Podstawowe narzędzia terapeutyczne w pracy z e-uzależnieniami

 

Cena szkolenia:

2 dni szkoleniowe, po 5 h każdego dnia: 6 000,00 pln

Dochód ze szkoleń pozwala na finansowanie statutowej działalności Fundacji, w tym realizowanie kampanii społecznych, badań naukowych oraz wydawanie publikacji edukacyjnych.

Prowadzący:

Maciej Dębski

Prezes i założyciel Fundacji Dbam o Mój Zasięg. Socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki, edukator społeczny, ekspert w realizacji badań naukowych. Autor i współautor publikacji naukowych z zakresu problemów społecznych.

Joanna Flis

Psycholog, pedagog, certyfikowany psychoterapeuta uzależnień, psychoterapeuta systemowy w procesie certyfikacji, doktorantka na Uniwersytecie Szczecińskim. Od 10 lat pracuje w zawodzie psychoterapeuty uzależnień, od 6 pracuje z osobami uzależnionymi od sieci.

Magdalena Bigaj

Wiceprezeska Fundacji Dbam o Mój Zasięg. Ekspertka komunikacji społecznej. Realizuje projekty edukacyjne i badawcze z obszaru wpływu nowych technologii na ich użytkowników oraz prowadzi szkolenia dzieci i dorosłych z zakresu profilaktyki fonoholizmu, cyberprzemocy oraz higieny cyfrowej w miejscu pracy.

Intersection 29

Zobacz szkolenie:

Cyberprzemoc, e-uzależnienia, seksting – problemy nastolatków w internecie

Szkolenie dla:
uczniów, rodziców i nauczycieli

Zobacz szkolenie:

Fonoholizm i higiena cyfrowa – jak zapobiegać e-uzależnieniom?

Szkolenie dla:
Szkół – uczniów, rodziców i nauczycieli – oraz firm – pracowników i menedżerów

Zobacz warsztat:

Higiena cyfrowa i kodeks ekranowy – warsztaty kreatywne dla dzieci i dorosłych

Szkolenie dla:
rodzin z dziećmi lub dla grup dzieci i młodzieży