Projekt badawczy
W jaki sposób dokonać oceny relacji panujących w szkołach? Czy można podnieść poziom szczęścia uczniów, rodziców oraz nauczycieli? Tym właśnie tym zajmujemy się w trwającym w Gdyni projekcie badawczym „Relacje w szkole – Gdynia”.
Projekt, którego pełna nazwa to „Ocena jakości relacji panujących wśród uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektorów w szkołach prowadzonych przez Gminę Miasta Gdyni” to zadanie, które realizujemy dla Miasta Gdynia. Głównym jego celem jest określenie jakości relacji panujących w społeczności szkolnej. Badanie w całości finansowane jest ze środków budżetu Miasta Gdynia, a Fundacja jest jedynym ich wykonawcą.
Określenie jakości relacji panujących wśród uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektorów
w szkołach prowadzonych przez Gminę Miasta Gdyni nastąpi poprzez zrealizowanie cyklu badań ilościowych i jakościowych wśród wszystkich wyżej wymienionych grup. Badanie oceny jakości relacji w pierwszej kolejności ma charakter ilościowy i realizowane jest za pomocą kwestionariusza ankiety internetowej wśród uczniów klas 5-8 szkół podstawowych oraz 1-4 szkół ponadpodstawowych, nauczycieli oraz rodziców. Badanie jest całkowicie anonimowe i dobrowolne zaś uzyskane wyniki stanowić będą podstawę do wypracowania praktycznych rekomendacji zmierzających do poprawy zadowolenia z procesu uczenia się
w gdyńskich szkołach. Zadawane pytania dotyczą przede wszystkim kwestii związanych z opisem relacji panujących szkole oraz najważniejszych problemów uczniów. Część pytań odnosi się do zadowolenia z życia młodych osób oraz do oceny własnego samopoczucia.
W drugiej kolejności – po zakończeniu badań ilościowych – rozpoczną się konsultacje zebranych wyników, a w następnej kolejności dokonana zostanie analiza najważniejszych potrzeb, których realizacja ma doprowadzić do zwiększenia poziomu szczęścia wszystkich przedstawicieli środowiska szkolnego. Badania jakościowe – w przeciwieństwie do badań ilościowych – prowadzone będą jedynie w dziesięciu wybranych szkołach Gdyni.
Całość podejmowanych działań zmierzać ma nie tylko do podniesienia poziomu szczęścia uczniów, rodziców oraz nauczycieli, ale również do opracowania systemowych rekomendacji dla miasta Gdynia. W oparciu o nie na najbliższe lata ma być prowadzona polityka edukacji
w Gdyni – polityka opierająca się przede wszystkim na dobrych relacjach w środowisku szkolnym.
Tylu uczniów z gdyńskich szkół wzięło udział w naszych badaniach ilościowych.
Tyle gdyńskich szkół odpowiedziało na nasze zaproszenie i wzięło udział
w projekcie.
Czas trwania:
2020-2021
Zobacz szkolenie:
Szkolenie dla:
Szkół – uczniów, rodziców i nauczycieli – oraz firm – pracowników i menedżerów
Zobacz szkolenie:
Szkolenie dla:
uczniów, rodziców i nauczycieli
Problematyka poruszana w badaniu:
Dlaczego realizujemy ten projekt?
Raz w miesiącu w Twojej skrzynce mailowej: najnowsze wyniki badań, materiały edukacyjne oraz powiadomienia o nowych projektach.
Materiały edukacyjne
Raporty i publikacje
Scenariusze lekcji
Domowy kodeks
O nas
O Fundacji
Statut
Referencje
Księga znaku
Wykonanie: Maurycy Gast