o-nas-1
o-nas-mobile

Pliki do pobrania
Status do pobrania
Broszua fundacji

Misja
fundacji

Zajmujemy się edukacją społeczeństwa na temat cyfrowej higieny i profilaktyki e-uzależnień wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Uczymy odpowiedzialnego korzystania z internetu, smartfona i innych narzędzi ekranowych, pamiętając, że kluczowe dla dobrostanu jednostki są relacje międzyludzkie. Podstawą naszych działań jest profesjonalna diagnoza problemu, działanie we współpracy międzysektorowej, jak również idea partycypacji rozumiana jako włączenie w proces wsparcia tych, którzy sami tego wsparcia potrzebują.

Realizację naszej misji opieramy o trzy filary: badawczy, szkoleniowy i edukacyjny. Prowadzimy, samodzielnie lub z partnerami, badania naukowe z obszaru e-uzależnień, nowych technologii w edukacji oraz relacji w świecie cyfrowym. Na ich podstawie opracowujemy programy naszych szkoleń, materiały edukacyjne i kampanie społeczne. Realizujemy szkolenia i warsztaty dla szkół, instytucji i firm prywatnych na terenie całej Polski. Nasz przekaz dostosowujemy zarówno do dzieci i młodzieży, jak i osób dorosłych. 

Nasz zespół tworzą doświadczeni eksperci z ugruntowanym doświadczeniem z dziedziny socjologii, psychologii, pedagogiki, neurobiologii i komunikacji społecznej. Pozwala nam to oferować szerokie wsparcie dla przedszkoli i szkół, gmin i miast, instytucji państwowych oraz firm z sektora prywatnego.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami o naszych badaniach i projektach oraz z ofertą szkoleniową. Więcej o tym, jak pomagamy i jak można z nami współpracować przeczytasz TUTAJ>>.

 

FUNDACJA DBAM O MÓJ ZASIĘG POSZUKUJE SIEDZIBY

Szanowni Państwo,

w załączeniu dwa linki z zapytaniem ofertowym odnoście siedziby dla fundacji Dbam o Mój Zasięg. Zapraszamy do składania ofert

1. ZAPYTANIE OFERTOWE – POBIERZ PLIK

2. FORMULARZ DO ZAPYTANIA – POBIERZ PLIK

Zespół Fundacji

Prezes Zarządu

dr Maciej Dębski – założyciel i prezes fundacji Dbam o Mój Zasięg, socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki zatrudniony w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego, edukator społeczny, ekspert w realizacji badań naukowych, ekspert Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Fundator i Prezes Fundacji DBAM O MÓJ Z@SIĘG, autor/współautor publikacji na naukowych z zakresu problemów społecznych (higiena cyfrowa, e-uzależnienia, bezdomność, przemoc w rodzinie, uzależnienia od substancji psychoaktywnych), autor/współautor dokumentów strategicznych, programów lokalnych, pomysłodawca ogólnopolskich badań z zakresu fonoholizmu i problemu cyberprzemocy zrealizowanych wśród 22.000 uczniów oraz 4.000 nauczycieli. W roku 2016 wdrożył eksperyment społeczny odcięcia 100 osób na 72 godziny od wszelkich urządzeń elektronicznych (telefonów komórkowych, tabletów, internetu, gier on-line playstation, telewizji). Pomysłodawca i koordynator projektów badawczych pr. „Młodzi Cyfrowi” (2017-2019), „Granie na ekranie” (2019-2020), „Zdrowa szkoła. o potrzebach uczniów i nauczycieli” (2022), „Zdrowie psychiczne młodych cyfrowych” (2025). Pomysłodawca i współtwórca materiału edukacyjnego FONOLANDIA, gry terapeutycznej „Klikaj z Głową”, twórca materiałów edukacyjnych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Pomysłodawca i organizator wakacyjnych kolonii offline dla dzieci i młodzieży oraz wyjazdów weekendowych dla osób dorosłych. Tata Idy i  Antosia.

Na codzień prowadzący zajęcia dla osób dorosłych. Szkoli przede wszystkim rady pedagogiczne, rodziców, specjalistów (psychologów, pedagogów) z zakresu higieny cyfrowej i problemu e-uzależnień. W jego zainteresowaniu pozostają tematy związane z cyberprzemocą, ochroną prywatności, zdrowiem psychicznym. Bardzo często występuje na konferencjach naukowych, jest uczestnikiem specjalistycznych debat i kongresów.

Dyrektor operacyjna fundacji

Agnieszka Ciszkowska – socjolożka, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Już podczas studiów interesowały ją zagadnienia związane z rodziną i mediami – w pracy licencjackiej analizowała obraz współczesnej rodziny w popularnym serialu telewizyjnym, a w magisterskiej zajęła się zjawiskiem blogów modowych tworzonych z udziałem dzieci.

W fundacji odpowiada za koordynację projektów, działania administracyjne i komunikacyjne oraz spinanie różnych inicjatyw w całość, tak aby wszystkie elementy układały się w spójny i dobrze funkcjonujący system. Odpowiada również za budowanie partnerstw i współpracy z innymi organizacjami, szkołami i instytucjami.

Prywatnie żona Igora i mama 4-letniej Igi. Pasjonatka literatury true crime i dobrego jedzenia, a w podróżach kieruje się zasadą, że najlepiej poznaje się nową kulturę… od kuchni – i to dosłownie 😉 W pracy i w życiu stawia na relacje, autentyczność i dobrą organizację, wierząc, że to one są kluczem do powodzenia każdego przedsięwzięcia.

Specjalista ds. neuroróżnorodności

Katarzyna Mrozowska – współtworzy kolonie „Relacje w Wakacje”, wieloletnia nauczycielka historii, autorka programu „Wyjdź z ławki”, rzeczniczka praw ucznia, tutorka, surdotyflopedagożka, kuratorka sądowa i mediatorka. Z zamiłowania kierowniczka i wychowawczyni wypoczynków letnich dla dzieci i młodzieży. Prywatnie matka dwójki dzieci: dwudziestoczteroletniego Kacpra i czternastoletniej Niny. Podróżniczka. Fanka ambitnego kina, literatury kryminalnej i dobrego jedzenia. W fundacji pełni funkcję specjalistki ds. neuroróżnorodności, prowadzi szkolenia o neuroróżnorodności w świecie cyfrowym – dla nauczycieli, rodziców i dzieci, wspiera rodziców poprzez cykliczne konsultacje w siedzibie fundacji, współtworzy standardy i procedury przyjazne i włączające wobec osób neuroróżnorodnych (np. podczas szkoleń czy wyjazdów wakacyjnych relacjewwakacje.pl), przygotowuje materiały edukacyjne w postaci scenariuszy zajęć i tematycznych treści wspierających inkluzyjną edukację. Odpowiedzialna za budowanie partnerstw i współpracy z organizacjami, szkołami i instytucjami, które wspierają neuroróżnorodność – np. wspólne projekty, konferencje, kampanie społeczne.

Specjalistka ds. szkoleń i promocji

Ida Dębska – studentka ostatniego roku w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie. Ukończyła trening interpersonalny w warszawskim TROP-ie oraz szkolenie trenerskie do pracy z dziećmi w „Akademi JA”. Od 3 lat pracująca w fundacji Dbam o mój Zasięg jako trener. W tym czasie przeprowadziła zajęcia w ponad 100 szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, robiąc tym samym ponad 500 warsztatów z klasami 1-8 szkoły podstawowej i klasami 1-4 szkół ponadpodstawowych. Przeprowadza zajęcia z zakresu higieny cyfrowej, fonoholizmu i cyberprzemocy. Zależy jej na tym, żeby uczniowie wynosili z zajęć praktyczną wiedzę i rozumieli przekazywane im treści.

Trener Fundacji

Beata Sobczyk – certyfikowana edukatorka rodziców, trenerka higieny cyfrowej, specjalistka w zakresie profilaktyki e-uzależnień oraz świadomego korzystania z technologii w rodzinie. Prowadzi szkolenia, webinary i konsultacje dla rodziców, nauczycieli oraz firm, pomagając zrozumieć, jak budować zdrowe nawyki cyfrowe i wspierać dzieci oraz nastolatki w świecie nowych technologii. Równocześnie wspiera rodziców w wyzwaniach okresu dojrzewania ich dzieci. Pomaga budować relacje z nastolatkami oparte na szacunku, zaufaniu i współpracy. Specjalizuje się w komunikacji i zarządzaniu trudnymi emocjami. Autorka e-booków „Cyfrowe wychowanie. Jak wprowadzić dzieci w świat internetu i pierwszego telefonu” i „Jeśli nie szlaban, to co? Jak nauczyć nastolatki odkładania telefonu”. Twórczyni kursów online z zakresu higieny cyfrowej oraz rozwijania kompetencji wychowawczych dla rodziców nastolatków.

Popularyzatorka świadomego wychowania – prowadzi edukacyjne konto na Instagramie i kanał na YouTube, gdzie dzieli się praktycznymi wskazówkami dla rodziców. W swojej pracy łączy wiedzę z doświadczeniem ze współpracy z rodzinami i własnym (prywatnie mama dwójki nastolatków). Jej misją jest wspieranie rodzin i przywracanie im spokoju – za Jane Nelsen wierzy, że w ten sposób buduje się lepszy świat. Pracuje przede wszystkim w oparciu o Pozytywną Dyscyplinę, Self-Reg i Dialog Motywujący.

Trener Fundacji

Asia Buraczek – terapeutka w nurcie skoncentrowanym na rozwiązaniu SFBT, założycielka Centrum Terapeutycznego Sięgam PoMoc. Autorka książki „Zaburzenia odżywiania wśród nastolatek”. Popularyzatorka tematu jakim są zaburzenia odżywiania. Od kilku lat prowadzi szkolenia dla rodziców oraz specjalistów, warsztaty dla nastolatków, a także warsztaty rozwojowe dla kobiet.

Trener Fundacji

Magdalena Engelbrecht – psycholożka, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Edukatorka umiejętności psychospołecznych z zakresu emocji i motywacji, asertywności i zarządzania czasem. Skupia się na tematyce psychosomatyki, radzenia sobie ze stresem oraz technik opanowywania złości, samokontroli i zachowania spokoju. Pomaga rodzicom przejść przez wyzwania związane z dorastaniem dzieci. Trenerka TUS i TSR w trakcie certyfikacji. Uczy, jak tworzyć więź pełną zaufania, szacunku i zrozumienia. Pokazuje skuteczne sposoby komunikacji i radzenia sobie z emocjami. Korzysta z narzędzi uważności mindfulness, aby wspierać rodziców i nastolatków w zatrzymaniu się na chwilę, zauważaniu tego co ważne i rozwijaniu większej równowagi emocjonalnej oraz bliskości w relacjach.

Po wieloletniej pracy w korporacji podjęła decyzję o zakończeniu tego etapu zawodowego, by w pełni poświęcić się temu co gra jej w sercu – wspieraniu innych w edukacji, rozwoju i budowaniu dobrych relacji.

Prywatnie mama 19 letniej Wiktorii i 14 letniej Natalii. Pasjonatka podróży, musicali i dobrej kuchni. W życiu stawia na bliskość, relacje, szczerość i dobrą organizację. Czerpie ogromną przyjemność z dzielenia się dobrem – tym małym i tym wielkim – wierząc, że zawsze wraca ono do ludzi ze zdwojoną siłą 🤍

Nasi eksperci

dr Wojciech Glac

Neurobiolog. Konsultant Fundacji
w zakresie neurobiologii uzależnień. Laureat nagrody Popularyzatora Nauki w kategorii "Naukowiec".

Joanna Kurowska-Kałkus

Nasza niezastąpiona ilustratorka. Autorka rysunków do większości naszych materiałów edukacyjnych oraz kampanii społecznych.

Poznaj nasze szkolenia

Fonoholizm i higiena cyfrowa – jak zapobiegać e-uzależnieniom dzieci
i dorosłych?

Szkolenie dla:
szkół – uczniów, rodziców i nauczycieli – oraz dla pracowników i menadżerów firm.

Cyberprzemoc, e-uzależnienia, seksting – problemy nastolatków w internecie.

Szkolenie dla:
uczniów, rodziców i nauczycieli.

Profilaktyka e-uzależnień w szkole. Diagnoza, terapia, przeciwdziałanie.

Szkolenie dla:
poradni psychologiczno-pedagogicznych.