Kampania społeczna (2019)
Wierzymy, że w świecie coraz bardziej zdominowanym przez nowe technologie relacja bezpośrednia i spotkanie osobiste są bardziej wartościowe niż kontakt przez internet. Jednym z niewielu momentów, kiedy możemy porozmawiać ze sobą „twarzą w twarz”, jest czas wspólnego posiłku. Mamy dowody na to, że wspólnie spożywane posiłków podnosi nasz dobrostan psychiczny. Dzięki temu, że spożywamy posiłki z innymi, czujemy się bardziej szczęśliwi, zdrowiej się odżywiamy, wiemy więcej o nas samych i towarzyszach przy stole.
Z tej wiedzy narodziła się idea kampanii społecznej zachęcającej do spędzania wspólnie czasu w restauracjach, klubach czy kawiarniach na rozmowach i spożywaniu posiłku, bez towarzystwa nowych technologii.
Na czym polegała akcja?
Fundacja Dbam o Mój Z@sięg oraz Miasto Gdynia dostarczyła do wybranych gdyńskich restauracji specjalnie przygotowane skrzynki, do których można było odłożyć swoje smartfony podczas wspólnie spożywanego posiłku. W skrzynkach znajdowały się m. in. quizy, proste gry towarzyskie (Państwa Miasta, Statki) oraz „gra bez prądu” od partnera akcji, firmy REBEL.
Grupy znajomych oraz rodziny, które skorzystały ze skrzynek podczas posiłku, otrzymywały zniżkę na cały rachunek, specjalne wpinki z hasłami akcji, a rodzice – dedykowany im mini poradnik jak odpowiedzialnie korzystać z nowych technologii w rodzinie.
Posłuchaj o kampanii w reportażu Trójki, autorstwa Justyny Godz TUTAJ.
Czas trwania:
2019
Zobacz szkolenie:
Szkolenie dla:
Szkół – uczniów, rodziców i nauczycieli – oraz firm – pracowników i menedżerów
Raz w miesiącu w Twojej skrzynce mailowej: najnowsze wyniki badań, materiały edukacyjne oraz powiadomienia o nowych projektach.
Materiały edukacyjne
Raporty i publikacje
Scenariusze lekcji
Domowy kodeks
O nas
O Fundacji
Statut
Referencje
Księga znaku
Wykonanie: Maurycy Gast